آموزش بازاریابی و فروش
- ۰ نظر
- ۲۸ آذر ۹۹ ، ۱۵:۲۷
مدیریت پروژه به معنی بررسی پارامترهای مختلف اعم از زمان، هزینه، کنترل روند کار و کنترل استانداردهای حاکم بر فعالیت آن حوزه میباشد. کاربرد مدیریت پروژه این است که باعث می شود تا همه کارها انجام شود و کار به درستی و بدون بروز هیچ مشکلی ادامه پیدا کند و از مسیر خودش خارج نگردد. کسب و کار کوچک متوسط و بزرگ هم ندارد.
شرایط مدیریت پروژه:
• زمان کافی
• منابع مالی کافی
• منابع انسانی مناسب
• دانش مدیریت ریسک
• ارتباطات
• دانشگاه کنترل کیفیت
مراحل گام به گام در مدیریت پروژه:
1- آغاز پروژه به نحو عالی
2- برنامه ریزی دقیق و صحیح برای ادامه روند پروژه
3- تولید محصول یا انجام کار محوله
4- نظارت و کنترل مستمر بر روند انجام پروژه
5- تکمیل پروژه و پایان کار
مهمترین کاربرد مدیریت پروژه:
• گرفتن تصمیم درست و صحیح
• مقابله برای حل مشکلات
• تغییر دادن شرایط سخت به نفع پروژه
• تحلیل و بررسی قرار دادن شرایط پروژه
• ایجاد شرایط ارتباط با شرکتهای خارجی و داخلی
• ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه
• بهرهمندی از دانش، مهارت و تکنیک های لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب
کلام آخر در مدیریت پروژه:
اگر کسب کار خانگی، خرد و کوچک است، اگر یک، دو یا چند نفر هستید حتماً یک نفر را در نقش مدیریت پروژه بگذارید و اگر تنها هستید، خودتان کار مدیریت پروژه را انجام دهید.
مدیریت پروژه در یک کلام از تمامی هدر رفت ها از جمله زمان، انرژی، نیروی انسانی، سرمایه و غیره جلوگیری می نماید.
دریافت مشاوره های تخصصی رایگان
در این مقاله به معرفی 6 آشپز بزرگ مرد دنیا و نحوه کسب و کار آنها می پردازیم.
1- ماریو باتالی: Mario Batali
سهامدار رستورانهای زنجیره ای در هنگکنگ، لاس وگاس، لس آنجلس، نیویورک و سنگاپور است.
او نویسنده و فعال رسانه ای است.
رستوران او با گرفتن 4 ستاره از سوی مجله نیویورک تایمز بهترینرستوران ۴۰ سال اخیر را به خود اختصاص داده است.
درآمد او سالانه ۲۵ میلیون دلار است.
2- آمریل لاگاس: Emeril Lagasse
او در سال ۱۹۷۹ مقام بهترین آشپز دنیا را از آن خود کرده است.
سرآشپز بهترین هتل های جهان است.
او در انیمیشن دیزنی، پرنسس و قورباغه در نقش ملبورن صحبت کرده است.
درآمد سالانه او 50 میلیون دلار است.
3- وولفگانگ پاک: Wolfgang Johannes Puck
این آشپز استرالیایی مالک ۲۰ رستوران فاخر و بزرگ در سراسر جهان است.
نام او برند تولیدات مواد غذایی مهم به شمار میآید.
او در بسیاری از سریالهای تلویزیونی و فیلم های سینمایی در نقش سرآشپز بازی کرده است. درآمد سالانه او ۷۵ میلیون دلار است.
4- گوردن رامزی: Gordon Ramsay
او در ۱۹ سالگی وارد رشته هتلداری دانشگاه آکسفورد شد.
در ۱۹۸۹ اولین رستوران خود را افتتاح کرد.
او از بهترین آشپزهای دنیا است.
در سال 2015 مجله فوریس نام او را به دلیل دریافت درآمد ۶۰ میلیون دلاری در یک سال اخیر، در لیست پر درآمد ترین افراد جهان در رتبه ۲۱ قرار دارد.
درآمد سالانه در حال حاضر 175میلیون دلار است.
5- پول بوکوز Paul Bocuse
او یک آشپز فرانسوی است.
پول بوکوز بهترین بهترین آشپز قرن معرفی شد.
او سفیر آشپزی فرانسه است.
ایشان آشپز اصلی ضیافت اصلی جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ایران بوده است.
درآمد سالیانه او 185 میلیون دلار بوده است.
6- جیمی الیور Jamie Oliver
او کم سن ترین آشپز معروف دنیا متولد سال 1975 می باشد.
او تهیه کننده برنامه آشپزی برای کودکان است.
او ثروتمندترین آشپز دنیاست.
دارنده رتبه امپراتوری بریتانیا، برنده جایزه Emmy Award بریتانیایی است.
او 3 مجموعه رستوران با 15شعبه در آمستردام، ملبورن و کورنوال دارد.
درآمد سالانه او 400 میلیون دلار است.
در مجموع می توان گفت که در ایران هم کسب و کارهای خانگی وجود دارند که با همین حرفه آشپزی توانسته اند برای خود شهرتی ایجاد کنند و بتوانند با ارایه با کیفیت غذا مشتریان را به سمت خود سوق دهند.
اگر در زمینه غذاهای خانگی فعالیت دارید از شما دعوت می کنیم تا محصولات خود را در سامانه راسته بازار بارگذاری نمایید و مشتریان را به سمت خود بکشانید.
نویسنده:
دکتر میرمهیار میرصالح پور
کارشناس و مشاور اقتصادی
امروز میخواهیم بیشتر از تست A/B حرف بزنیم، ببینیم چه مزایایی دارد و به چه دلیل باید از آن استفاده کنیم. در نهایت درباره طراحی تست A/B و مراحل پیادهسازی آن نیز صحبت خواهیم کرد.
A/B تست یک روش برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب، اپلیکیشن و یا حتی کمپین تبلیغاتی است که تا بتوانیم تشخیص دهیم که کدام مدل نتیجه بهتری را برای ما کسب خواهد کرد.
A/B تست، دریافت تجربه کاربری کاربران در مواجهه با تغییر یک المان در دو یا چند حالت به صورت تصادفی است تا در نهایت به ما در تشخیص مدل بهتر برای داشتن نرخ تبدیل بالاتر کمک کند.
در اجرای A/B حالت فعلی را با حالت جدید که تنها یک پارامتر در آن تغییر کرده مقایسه، تا متوجه اثر هر تغییر بطور مجزا بشویم.
پس از این تست فرضیات ما از حالت فکر میکنم به حالت میدانم تغییر میکنند.
نحوه عملکرد A/B تست اینگونه است که با انتخاب صفحه منتخب یا مورد نظر که باید هدف خاصی طراحی شده، میتوان با یک تغییر ساده در تیتر یا یک گزینه برای کلیلک (CTA) و سپس روانه ترافیک خود به صورت نصف به نصف به نسخه اصلی و اصلاح شده شروع به تست می کنیم.
سپس با ابزارهایی که داریم به بررسی اثربخشی نرخ تبدیل یا هر شاخص عملکردی که مدنظر ماست می پردازیم تا متوجه شویم تغییرمان مثبت منفی، و یا بدون اثر است.
مدل اولیه را طراحی می کنیم |
مجددا همین روش را با یک A/B تست دیگر پیش می رویم |
حالت بهتر را انتخاب و با همان پیش میرویم |
شروع به بررسی و جمع آوری دیتا می کنیم |
حالا وقت خلق مدل ایده پردازانه است |
شاخص کلیدی عملکردمون را مشخص کنیم |
حال باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که چرا A/B تست مهم است؟
A/B اولا رفتار مخاطبان را آنالیز میکند.
باعث میشود عیب یابی نماییم چرا تغییر یک المان باعث نتیجه مثبت یا منفی می شود.
برای مثال یک شرکت برای بهبود لندینگ پیج مخصوص، جمع آوری لید فروش میبایست تیتر، تصاویر، شکل و شمایل فرم موجود، دکمه CTA را در حالت A/B تست امتحان نماید. تا مرحله به مرحله به ایده آل خود نزدیک شود.
برای A/B تست بهتر است از کجا شروع کنیم؟
1- اهداف و شاخص های خود را مشخص کنیم.
2- اولویت بندی کنید.
3- فرضیه پردازی کنید.
4- بازه زمانی مشخص کنید.
5- شروع به ساخت نسخه جدید کنید.
6- A/B تست را انجام دهید.
7- نتیجه گیری و تصمیم نهایی بگیرید
A/B تست فقط مخصوص فضای مجازی نیست بلکه میتوانیم با اندکی تغییر این تست را با همین 7 گام در کسب و کار خود انجام دهیم. ما اینکار را کرده ایم و نتایج خوبی هم دریاف دریافت کرده ایم. برای همان به شما پیشنهاد می نماییم.
کسب و کارهای کوچک و خانگی از شرایط ویژهای برخوردارند. این کسب و کارها معمولاً با انگیزه بالا و با آرزوی های بزرگ و البته بسیار کم طاقت در رسیدن به آرزوهای بزرگ هستند و لذا سریعاً یک کسب و کار را تعطیل و وارد بازار جدید دیگر می گردند و از آنجایی که از ویژگیهای این نوع از کسب و کارها این است که به راحتی جمع و به راحتی شروع به کار می نمایند فاصله تصمیم برای جمع کردن یک کار شروع کار جدید چند روز بیشتر طول نمی کشد.
همانگونه که از نام کسب و کارهای خرد و خانگی مشخص است این تولیدات در خانه صورت می پذیرد و شاید به لحاظ ظاهری از استانداردهای بهداشتی لازم جهت توزیع عام برخوردار نیست. هرچند که امروز با سونامی سرطان در جهان مردم رو به همین گونه تولیدات آوردهاند. به طوری که امروزه شاهد رشد قارچگونه مراکز سالم، سنتی و محلی در کشور می باشیم. که اگر نگاهی به گذشته این مراکز کنیم خواهیم دید که با چه شیب زیادی در حال گسترش می باشد.