دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

شناخت اقیانوس ها جهت سفر به آن با نگاه بازرگانی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین | سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

شناخت اقیانوس ها با نگاه بازرگانی

دنیای کسب و کار از دو نوع بازار تشکیل شده که آنها را با عناوین اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز می شناسیم در روز جهانی اقیانوس بر آن شدیم که آشنایی نسبی با این دو اقیانوس به زبان کاملا ساده داشته باشیم.

منظور از اقیانوس قرمز بازارهایی هستند که قوانین و قواعد رقابت در آنها کامل شکل گرفته و برندها در اذهان شناخته شده و به شهرت رسیده اند. برای مثال صنعت نوشیدنی های گازدار مثال واضحی از یک اقیانوس قرمز است که برندهایی مثل کوکاکولا و پپسی در آن پیشتاز بوده و در کنار آنها شمار زیادی شرکت های کوچک به فعالیت می پردازند.
 
در اقیانوس آبی شرایط متفاوت است . بازار جدید و ناشناخته ای است که هنوز رقابت در آن شکل نگرفته است. در صنعت تاکسی های اینترنتی ، اسنپ مثال خوبی از این بازار است.


اما شناخت این اقیانوس ها به مفهوم دانستن آن است که سفر به آن به چه تجهیزات و استراتژی هایی نیاز دارد . اگر بخواهیم به اقیانوس قرمز سفر کنیم باید استراتژی بازار رقابتی را در پیش بگیریم و اگر بخواهیم به اقیانوس آبی سفر کنیم استراتژی ایجاد بازار را نیاز داریم . در واقع اکثر افرادی که به اقیانوس آبی راه می یابند افرادی هستند که به تکنولوژی های موجود نگاه متفاوتی داشته اند و ایجاد ارزش نموده اند . برخی به غلط فکر می کنند که دور شدن از مرزهای کسب وکار فعالیتشان، راه ورود به اقیانوس آبی است . این افراد تا حدی درست فکر می کنند ، آنها می بایست از طرز نگاه کردن به مشاغل خود دور شوند و درست دیدن امکانات و بهرمندی از توانایی های خود را در دستور کار قرار دهند و البته برای داشتن نگاه نو حتما باید علم و اطلاعات خود را همواره به روز نموده و از تکنولوژی ها و امکانات روز مطلع باشند.

شناخت اقیانوس ها با نگاه بازرگانی

 نکته دیگر آنکه در اقیانوس آبی ، تمرکز بر جذب مشتری است اگر به اشتباه به دلیل عدم رقابت تمرکز خود را بر درآمدزایی ببریم، ورود دیگران به این عرصه را تسهیل کرده و ناگهان می بینید که کشتی کسب و کار شما به اقیانوس قرمز ورود کرده است بدون آنکه خودتان متوجه آن شده باشید.


ما پس از ورود به اقیانوس آبی و سفر به آن به شما تارسیدن به یک برند محکم و قوی که در ذهن مخاطب حک شده باشید کمک می کنیم. برای اینکار جذب حداکثر مخاطبین حتی در ازای درآمد کم و اندک پیشنهاد اول ما به شماست. در این راستا چنانچه ایده خاصی در کسب و کارتان دارید ما در راسته بازار حامی شما هستیم که در اقیانوس آبی سفر خوب و پایداری را در کنار یکدیگر داشته باشیم.



دکتر میر مهیار میر صالح پور
کارشناس و مشاور اقتصادی

  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین

دکتر میرمهیار میرصالح پور

شناخت اقیانوس ها جهت سفر به آن با نگاه بازرگانی

کارشناس و مشاور اقتصادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی