دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

حمایت از دختران در کسب و کارهای کوچک با نگاه خود اتکایی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین | سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

حمایت از کسب و کارهای کوچک

متاسفانه ضریب خود اتکایی زنان و مردان در کشور ما به لحاظ اقتصادی روز به روز به پدر و مادر بیشتر و سن استقلال مالی برای دختران و پسران کشور ما سال به سال در حال طولانی شدن است.

در کشورهای توسعه یافته این استقلال مالی با کسب و کارهای کوچک شکل می‌گیرد و نکته جالب آن است که در کشور ما حداقل می توان گفت که اشتیاق به این استقلال در بین دختران ما بیشتر از پسران ما به چشم می خورد . آمارهای مستند نشان می‌دهد وضعیت مشارکت زنان و دختران در کسب و کارهای کوچک دارای روند افزایشی بوده و بصورت تصاعدی نیز استمرار دارد.


اما آنچه می بایست به صورت ویژه به این بخش پرداخته شود حمایت از این دختران سرزمین ما است که تولیداتی را در گوشه و کنار کشور انجام خواهند داد اما به دلیل نبود بازار مطمئن این اشتغال ها از بین خواهد رفت.

 

دلایل موفیت مک دونالد را در اینجا بخوانید

 

ایراد بزرگ تر آنکه برای زنان و دختران از قبل حرفه هایی مانند خیاطی ، فرش‌بافی و آشپزی در نظر می‌گیرند . حال که در دنیای امروز هیچ تفاوتی بین زنان و مردان متخصص وجود ندارد. از نظر اینجانب که بیش از یک دهه در حوزه اقتصاد کوچک در حال مطالعه و کار اجرایی می باشند راه حل آن است که زنان و دختران ما باید دیگر یک زنجیره ارزش در تولیدات راه اندازی نمایند برای مثال اگر گروهی به تولید قارچ پرداخته اند یک گروه دیگر به عنوان شرکای کلیدی بیایند که در بسته‌بندی فعالیت و یک ایده نو در آن زمینه انجام دهند .یک گروه کار فرآوری و یک گروه کار راه اندازی شبکه تلگرامی فروش را بر قدرت انجام دهند. پیشنهاد آن است که برای موفقیت در این مقوله بوم کسب و کار را هم مطالعه داشته باشند. این کار چند ویژگی دارد اولاً با آمدن شرکای کلیدی حجم سرمایه فزونی می یابد و به مفهوم افزایش در ظرفیت تولیدی است . کار شکل بهتری به خود می‌گیرد دامنه ارتباطات فزونی می‌یابد و در کل با تشکیل درست زنجیره ارزش ، اشتغال پایدار می‌گردد.


در پایان در روز بزرگ دختران سرزمینم امید آن است که دختران ما از طریق استقلال مالی به شکل دهی اهداف مدنظر خود نزدیک و نزدیک تر شوند و در این راستا روی کمک راسته بازار جهت تکمیل این زنجیره می توانند حساب کنند. 


دکتر میرمهیار میر صالح پور
کارشناس و مشاور اقتصادی در حوزه کسب و کار های کوچک

  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین

حمایت از دختران در کسب و کارهای کوچک با نگاه خود اتکایی

کارشناس و مشاور اقتصادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی