چپ دستی فرصت یا تهدید برای بازاریابان
روز ۲۲ مرداد ماه برابر با ۱۳ اوت به نام روز جهانی چپ دست نامگذاری شده است.
علت نامگذاری این روز که در سال ۱۹۷۶ برابر با ۱۳۵۵ خورشیدی برمیگردد اعتراضی است که به تمام امکاناتی که در جهان برای راست دستان تعبیه شده است و چپ دست ها مجبورند از آن ابزارها استفاده نمایند.
طی آمارهای جهانی ۹۰ درصد جمعیت جهان راست دست است ، ۳ درصد قابلیت استفاده از هر دو دست و 7 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند و تعداد چپ دست در آقایان دو برابر خانم ها می باشد.
حال این آمار و ارقام در بحث بازرگانی زمانی به کار می آید که با یک ایده خلاقانه از این شکاف که به یک دغدغه عمومی برای چپ دستان تبدیل شده استفاده گردد و به نیاز این بخش از مخاطبان پاسخ داده شود.
این افراد در استفاده از قیچی ، زونکن ها ، دکمه شاتر دوربین ، صندلی کلاس گرفته تا دنده یا جا لیوانی در ماشین تا محل جاخودکاری در بانک ها دچار مشکل هستند.
با توجه به جمعیت 500 میلیونی این جامعه در کل جهان 1 درصدی از آن در ایران وجود دارد میتوان به این مخاطبان در جامعه نیز توجه کرد و بخشی از تولیدات خود را مختص به اینگونه از افراد اختصاص داد که با این نوع نگاه به راحتی می توانید در این محصول که شاید تولیدکنندگان زیادی در سطح جامعه وجود داشته باشد، شما به صورت انحصاری در ذهن آنان قرار بگیرید.
از نظر مقبولیت اجتماعی نیز به شما کمک میکند که برند شوید چرا که متمایز فکر کرده اید لذا به تمام طراحان و تولیدکنندگان در این روز جهانی یادآوری می نماییم که در دنیا به جز راست دست ها افراد دیگری هم زندگی میکنند که باید از دست چپ استفاده کنند، فکر کردن به دنیای اختصاصی که جمعیت کمی دارند باعث می شود که برندتان رادر ذهن مخاطب نهادینه نمایند .
پس تا می توانید متفاوت بیاندیشید و با ایده های منحصر به فرد ، برند شوید تا برندتان جاودان بماند . فرق نمی کند کسب و کارتان بزگ باشد یا کوچک